شباب صبايا ختيار وولد واللي قاعد لورا اه انت شايفتك القصة هيك انا عندي كم مدونة وفتت ع اكتر من 200 مدونة والصراحة اني انصدمت من عدد المجاريح لكبير وعدد العشاق الاكبر وعدد غريبي الاطوار الاكتر اشي قررت اعمل اشي مختلف حلمي ما راح يتحقق وهو كتابة سكتشات لبرنامج تلفزيوني فعشان هيك بدي احول مدونتي لبرنامجي الخاص يعني راح اكتب السكتشات اللي كاتبتهن كل اسبوع سكتش واحد وانتو الجمهور (تحملو ما حدا قلكم تعملو مدونات) رايحين تقروا هين شكتشات ومقاطع من مسرحيات صور مضحكة بس معبرة ومواقف غير شكل بتمنالكم رحلة بتزيح لهموم

Saturday, January 27, 2007

انتي مطرودة

المكان : غرفة الاجتماع بشركة
الوقت : ساعات العصر
مدير الشركة ,مساعد مديرالشركة,موظفتين وموظف
مدير الشركة: انا واثق انكم كلكم عارفين الوضع السيئ جدا اللي موجودة فيه شركتنا بهاي الفترة واضطرينا انو يصير بعض التغيير
وهاي التغييرات راح يحكيلكم عنها مساعدي , تفضل
مساعد المدير : اوكي احنا رجعنا ع ملفاتكم الشخصية اللي قدمتولنا اياها اول ما قدمتو طلب للعمل بالشركة عشان هيك : احمد انت كتبت انو عندك ذاكرة تصويرية جيدة جدا عشان هيك انت راح تقوم بشغل ماكنة التصوير من اليوم طالع اي ورقة بدها تصوير لازم تمرق عند احمد , هديل انتي ذكرتي انو عندك شهادة عليا بموضوع الاتصال عشان هيك انتي راح تقومي بشغل الانتركوم معناه انو مطلوب منك تكوني موجودة الصبح قبل الكل
المدير: رشا انتي ذكرتي بملفك امرأة قوية و انو عندك قدرة لمواجهة الازمات عشان هيك انا بتمنالك النجاح بحياتك بالمستقبل انتي مطرودة

18 comments:

ذو النون المصري said...

انتي مطروده
فعلا موقف و نكته طريفه
اكملي علي نفس المنوال و الي الامام

hosnysoliman said...

هو على فكرة انتى نسيتى اخر موظف كان ملفة مكتوب فيه ايه..
انه عنده خبرة فى المجارى..وعلشان الw.c عندنا باظ انت اول ما تيجى الصبح تخليك جوه فى دورة المياه
ياترى تعرفى حايعمل ايه لما حد يخش عليه ؟؟ بعدين اقلك

اسم مؤقت said...

ذو النون المصري

انشالله راح اكمل بتشجيع منكم

اسم مؤقت said...

حسني سليمان

بقدر اتخيل :(

الزعيـمة said...

CVطب كويس انى نسيت اكتب الـ
بتاعتى

نكتة لذيذة
بالتوفيق

اسم مؤقت said...

اهلا بالزعيمة

شكرا ونورتي

Rikka said...

مبروك على المدنة و اهلا بيكي في عالم التدوين ...
ضحكتيني اوي بآخر سكيتش ( انتي مطرودة ) استمري يا بنتي :):):)

micheal said...

ههههههه....تصدقي فعلا أن ممكن رجالة كتير تقلق من المرأة ذات الشخصية القوية
مدومتك لذيذة...في انتظار المزيد

اسم مؤقت said...

ريقا اهلا بيكي
الله يبارك فيكي
انا مش جديدة خالص بعالم التدوين
بس زهقت من البكا والسياسة بالمدونات
دايما اضحكي ما في اي شي بيستاهل
وانا راح استمر
انشاءالله يسهلها

اسم مؤقت said...

ياااااه يا ميشيل
انا اسفة جدا
كنت بكتبلك ع اساس انك شب
العتب ع النظر ما تواخديني

ااهلا بيكي كمان وكمان

Unknown said...

بجد بوست دمه خفيف جداً

و على فكره انا ضحكت من قلبى على نهايه البوست لانى مكنتش متوقع انه يقولها كده

و كمان انا اتوقع انك من الشخصيات المطروده

تحياتى

واحد بيحب يواجه الازمات
بس يا ريت البوست ده ميوصلش المدير بتاعى

اسم مؤقت said...

-ليش انا-

و كمان انا اتوقع انك من الشخصيات المطروده
يخرب بيتك ازاي عرفت؟؟؟؟؟

هو عنوانه ايه بالضبط؟

micheal said...

علي فكرة انا شاب و اسمي مايكل...هههههه
حصل خير...علي فكرة كلة بيفتكر اسمي ميشيل مش عارف لية
تحياتي لكي

Diyaa' said...

هههههههههه
بس علي فكرة هما مش بيخافوا من الأنثي القوية بس..بيخافوا من أي حد عنده شخصية ورأي ......
أنا متوقع إنك رجاء الصانع 2..يعني نفس البدايات بس إنتي هدفك أبسط وأوضح ..إن الناس تضحك من قلبها
وأعتقد إنك نجحتي
وأنا ال
cv
بتاعي مش ينطبق علي أي حد من دول ..هيقوللي خليك هنا لحد ما نحتاجلك ولا هيعنني رئيس مجلس إدارة ؟:(

اسم مؤقت said...

والله خربطني هيك!!!
يعني انت ميشيل وانت شب ولا مايكل وانت بنت؟

:p:p:p:p

اسم مؤقت said...

اهلا بيكي ضياء
اسمك حلو جدا
ضلي منورة بمدونتي
:)

micheal said...

هههههههههههه....لأ....شاب و مايكل...دة اخر كلام....هههههه

اسم مؤقت said...

الحمد لله
كده وضح الكلام